Kompletní nahrávka na 2CD ojedinělého díla svého druhu – cyklu Růžencových sonát jednoho z nejvýznamnějších barokních hudebníků Heinricha Ignaze Franze Bibera, rodáka ze Stráže pod Ralskem, a to v autentické interpretaci podle původního autorova předpisu, tedy s použitím tzv. scordatur houslí (tj. speciální techniky přeladění strun za účelem dosažení specifické barvy tónu a možnosti nezvyklých harmonických souzvuků, v době baroka běžně užívané). Nahrávka byla pořízena na významném mariánské…m poutním místě – v kostele Navštívení Panny Marie v Horní Polici, pouhých 35 km od místa Biberova narození. V tomto kostele se nachází čerstvě zrekonstruované historické varhany z dílny Vladimíra Šlajcha, které jsou jako jedny z mála ve střední Evropě vhodné pro autentickou interpretaci barokních děl. Booklet CD obsahuje text P. Stanislava Přibyla zamýšlející se nad hudebními, historickými a duchovními souvislostmi díla. Biber zkomponoval Růžencové sonáty ve svém nejplodnějším tvůrčím období za svého působení u salcburského arcibiskupa. Jedná se o sonáty s duchovním námětem (každá sonáta zhudebňuje jedno růžencové tajemství. Považujeme za přínosné vsadit toto dílo do duchovního prostředí Biberova rodného kraje, kde zatím zůstává jeho vzácný hudební odkaz téměř zapomenut. Total time: 73:39 a 53:39
Houslistka Lucie Sedláková Hůlová je absolventkou HAMU. Zúčastnila se řady mistrovských kurzů a získala několik ocenění v mezinárodních soutěžích. Na svém kontě má řadu úspěšných sólových vystoupení s orchestry i s různými partnery v komorní hře. Zabývá se zároveň autentickou interpretací staré hudby. Absolvovala stovky koncertů po celém světě v nejslavnějších koncertních síních a natočila několik CD.
Heinrich Ignaz Franz Biber (1644-1704) byl česko-rakouský barokní hudební skladatel německé národnosti, působící nejprve na Moravě a poté v Salzburgu. Byl prvním houslistou zámecké kapely v Kroměříži a od roku 1684 kapelníkem salzburského dvorního orchestru. Jeho rozsáhlé dílo a obliba specifických harmonických postupů do jisté míry předznamenaly pozdější směry v barokní hudbě, které poté došly plného uplatnění v dílech Johanna Pachelbela či Johanna Sebastiana Bacha. Byl znám též jako houslový virtuos, což se projevilo i v jeho skladbách pro tento nástroj, v nichž často používá nekonvenční ladění
Jaroslav Tůma (1956) je český varhaník, klavírista, cembalista, pedagog, hudební improvizátor a popularizátor. Zabývá se koncertováním na různých historických varhanních strojích, kromě toho stále též aktivně hraje na kladívkový klavír, klavichord a cembalo. Nahrává pro rozhlas i televizi, dále též pro četná hudební vydavatelství. Mimo jiné se též zúčastňuje zvukové dokumentace různých historických varhan v Čechách pro firmu Supraphon, působí také jako poradce při restaurování historických varhan.
Abyste mohli co nejlépe využívat služby portálu Církev.cz, včetně nakupování, používáme my a někteří naši partneři tzv. cookies (malé soubory uložené ve vašem webovém prohlížeči). Díky nim si například pamatujeme, zdali jste přihlášeni, vámi provedená a preferovaná nastavení, co máte v košíku, jak máte seřazené a vyfiltrované produkty apod.
Díky nim vám také nenabízíme nevhodnou reklamu a pomáhají nám v analýzách sloužících k dalšímu rozvoji portálu.
Potřebujeme však váš souhlas s jejich zpracováváním. Děkujeme, že nám ho dáte, a ujišťujeme vás, že se k vašim datům chováme maximálně zodpovědně v souladu s platnou legislativou
Nastavení souborů cookies
Soubory cookies jsou malé textové soubory, které se ukládají do vašeho zařízení při navštěvování webových stránek. Soubory cookies používáme k různým uživatelským, analytickým a marketingovým účelům (například pro zapamatování přihlašovacích údajů k vašemu účtu, apod.).
Své předvolby můžete měnit a odmítnout určité typy cookies, které se mají ukládat do vašeho zařízení. Můžete také odstranit všechny soubory cookie, které jsou již uloženy ve vašem počítači. Tím však můžete přijít o některé uživatelské vymoženosti našeho portálu.